Kivonja az egyszer használatos műanyag termékeket a Lidl


Itthon - 2018. július 5.
szerző: SH

lidl-nyil

A Lidl 169 magyarországi áruházában 2019 végéig megszünteti az egyszer használatos műanyag termékek, mint a szívószálak, az eldobható műanyag poharak, műanyag tányérok és evőeszközök, valamint a műanyag fültisztító pálcikák értékesítését.

A Lidl Magyarország azt tervezi, hogy 2019 év végéig minden raktárkészletét értékesíti, majd fokozatosan átáll a környezetkímélőbb alternatívákra.

Az újabb intézkedés a vállalat műanyaghulladék visszaszorítására irányuló stratégiájának következő lépése – közölte a vállalat. Második lépésben az azonnal fogyasztható, azaz ready to eat és üdítőital termékek mellől folyamatosan kivonja az értékesítésből a hozzácsomagolt műanyag evőeszközöket és szívószálakat.

A Lidl és a Kaufland áruházakat is tulajdonló Schwarz-cégcsoport, mint a világ egyik vezető kereskedelmi vállalata felelősségének tudatában kiemelt figyelmet fordít a környezet hosszú távú fenntarthatóságára. Rámutatnak, hogy egy 360 fokos átfogó műanyag-stratégia keretében egységes intézkedéseket vezet be világszerte, amely határozott célokat fogalmaz meg a műanyag-felhasználás csökkentésére és a műanyagok forgalomból történő folyamatos kivonására vonatkozóan.

A céget az 1930-as években, Németországban alapították. A Lidl Magyarországon 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját és 12 üzletét, ma pedig már 169 áruházzal van jelen hazánkban, és több mint 5000 munkavállalót foglalkoztat.