2017. december 13, szerda                                         Siklós Város független hírportálja

A fiatalok harmada a közösségi média rabja


2017. október 16.
szerző: SH

kozossegi-ikonok

Életük felét már online térben élik és átlagosan napi két órát töltenek közösségi oldalak előtt a Z generációhoz tartozó magyar fiatalok, akik már többet kommunikálnak az interneten, mint személyesen – derül ki egy friss kutatásból.

A kutatás eredményeiről F. Takács István, az F2F Coaching vezető tanácsadója úgy fogalmazott: a csak online kommunikáció miatt elvész valami a fiatalok érzelmi intelligenciája, empátiás készsége fejlődéséből. Kimarad a valódi közösségi kommunikáció, amelynek rengeteg nem verbális eleme van, a többi között testtartás, tekintet, gesztusok, amelyek online kommunikációval nem tanulhatók – fűzte hozzá.

Kitért arra is, mivel az online térben szocializálódnak, saját énjüket, egójukat mindig úgy kommunikálják, ahogy ők szeretnék, és ennek lehet következménye az én felértékelődése, egoisztikus, nárcisztikus viselkedés. Kutatások alapján ez oda vezethet, hogy az adott ember sokkal később lesz kompromisszumkész, ami pedig egy kiegyensúlyozott párkapcsolatnak is alapvető feltétele.

Az Y generációhoz az 1980 és 1995 között, a Z generációhoz pedig az 1996 és 2007 között születetteket sorolják.