Átverés volt – százmilliós bírságot kapott a hősugárzó reklám


Itthon - 2020. január 17.
szerző: SH

tvtaviranyito

Tisztességtelen volt a Starlyf Fast Heater hősugárzó reklámja, mert valótlanul tulajdonítottak a kis konnektorba dugható terméknek különleges fűtési képességeket és gyógyhatást, valamint kamu volt az is, hogy különleges árkedvezménnyel, csak korlátozott ideig vehető meg.

Emellett megtévesztő tájékoztatásokat tettek közzé a hősugárzó delux verziójáról és megtévesztően kínálták a terméket 30 napos elégedettségi és pénz-visszafizetési garanciával.

A Gazdasági Versenyhivatal ezért 125 millió forintos bírságot szabott ki a Telemarketing International Kft.-re és anyavállalatára, a Mediashop GmbH-ra. A hatóság a bírság kiszabásakor egyebek mellett azt is figyelembe vette, hogy az érintett reklámok jelentős forgalmat generáltak, a Telemarketing International Kft. pedig nem első esetben veri át a népet.

A vállalkozások beismerték a jogsértést, és vállalták a gazdasági versenyre vonatkozó jogszabályok és normák követését elősegítő megfelelési program kidolgozását és bevezetését.