2018. december 12, szerda                                         Siklós Város független hírportálja

Egyetlen kézbe került minden médium


2018. november 29.
szerző: SH

ujsagkv

Alakult egy alapítvány, ami egyetlen nap alatt minden hazai kormányközeli sajtót bekebelezett. Mészáros Lőrinc állítólagos célja az, hogy hosszú távon biztosítsa a nemzeti értékek és hagyományok megőrzését, tovább erősítse a konzervatív értékszemléleten alapuló írott és elektronikus sajtó véleményformáló szerepét, valamint felajánlásával támogassa a helyi közösségek minél szélesebb körű tájékoztatását. 

További jelentős akvizíciókat hajtott végre a médiapiacon a Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő Talentis Group Zrt., miután a társaság megvásárolta a Magyar Idők kiadóját, és közvetett tulajdonába került a Lapcom, az Inform Média, valamint a Mezőgazda Lap- és Könyvkiadó vállalat – írta a legalapvetőbb állami szócső, az MTI.

A társaság megvásárolta a Magyar Idők és a Karc FM kiadóját, leányvállalata, a Mediaworks pedig tovább bővítette regionális lappiaci érdekeltségeit, megszerzett kilenc lapot és kiadót. Szerdán egyszer csak a kétszáz médiumot tartalmazó Mediaworksöt, a frissen felvásárolt Lapcomot a Borssal együtt, a Magyar Időket és a Szabad Földet Mészáros Lőrinc teljesen önként a frissen megalakult

Közép-európai Sajtó és Média Alapítványnak ajándékozta.

Így már egyetlen központi irányítás alá tartozik sok egyéb mellett a Blikk, a Bors, a Nemzeti Sport, az Új Dunántúli Napló (bama.hu), Kisalföld, Vas Népe, Kelet-Magyarország, Zalai Hírlap, Délmagyarország, Észak-Magyarország, Hajdú-Bihari Napló, Napló, Népszava, Petőfi Népe, Somogyi Hírlap, Békés Megyei Hírlap, Új Néplap, Tolnai Népújság, 24 óra és a Heves Megyei Hírlap.

Nem sokra rá még egy tucatnyi média jelezte, hogy ők is a nagy családhoz akarnak tartozni, így beállít a sorba a Gong Rádió, a HírTV, a Retro Rádió, a Mandiner, a ripost.hu, a Hung-Ister film-, videó- és televízióműsor-gyártó, a Figyelő, a Lokál, Lokál extra, lokal.hu, 888.hu, a Déli Szó és szegedma.hu, a Ripost, Hello! magazin és a faktor.hu, akikkel az alapítvány közlése szerint kizárólagos, illetve többségi részesedésének megszerzésére irányulóan megállapodást kötött.

De a napnak nem így lett vége, mert néhány mágnás szólt, hogy ők is jönnének, így a Mészáros Lőrinchez köthető Opus Press, az Echo Tv és az Origo is be lett olvasztva az alapítványba.