2020. július 14, kedd

Felavatták a Hungaroringet – tíz dolog, amit biztosan nem tudott


Itthon - 2020. június 15.
szerző: SH

hungaroring

1986-ban e napon nyitották meg a főváros szomszédságában álló versenypályát, a 14 kanyarból álló mogyoródi Hungaroringet. A versenyzők szerint a pálya nemzetközi viszonylatban egy átlag alatti izgalmakat rejt, hazánkban azonban ez az egyetlen komoly ring.

Ugyan a versenyzők és rajongók számára nem a legemlékezetesebb körök emlékét őrzi, de van néhány apróság, amit érdemes megemlíteni hazánk egyetlen jegyzett, 1985. októberében kezdett és mindössze nyolc hónap alatt felépített pályájáról.

   1.     A vasfüggöny mögötti versenyt először Kínába, a Szovjetunióba vagy Jugoszláviába telepítették volna.

   2.     Bernie Ecclestonet, a Forma-1 főnökét barátja, Rohonyi Tamás győzte meg a magyar helyszínről.

   3.     Eredetileg a Városligetben vagy a Népligetben építették volna fel.

   4.     Számítógéppel tervezték, ami 1985-ben egyedülálló volt.

   5.     A versenyzők többségében unalmas, poros, forró pályának tartják.

   6.     Az első esős F1 angydíjra 2006-ig kellett várni.

   7.     A pálya kanyarjainak nincs hivatalos neve, a szlengben azonban Mansenről, Alesiről és Palikról azonosítanak fordulókat.

   8.     Kétszer építették át: teljes hossza átadáskor 4014 méter volt, azóta 3968 métert is lehetett rajta mérni, ma 4381 méter.

   9.      Az országban itt váltják a legdrágábban az eurót.

  10.    Két halálos balesetet jegyeznek: 2001-ben egy gyorsulási versenyen egy magyar motoros a szervizúton egykerekezett és elesett, 2015-ben egy szlovén motoros a rajt után bukott fel és társai áthajtottak rajta.

Az F1 – akkor még más néven – Mazerattikkal, Alfákkal, és korai Audikkal már 1936-ban is jelen volt Magyarországon.