2019. február 20, szerda                                         Siklós Város független hírportálja

Legalább 109 esetben hazudott önnek a kormánypropaganda 2018-ban


2019. február 8.
szerző: SH

ujsaglapok

A Fővárosi Törvényszék adatai szerint 2018-ban a kormányközeli, azonos propagandát hirdető médiumok – így a közmédia mellett a Magyar Nemzetre keresztelt akkori Magyar Idők, Origo, a 888, Lokál, Origo, a Pesti Srácok, a Ripost és a TV2 összesen 109 sajtó-helyreigazítási pert vesztett.

Az Átlátszó leszögezte, a legtöbb helyreigazítást, 34-et az Origónak kellett közölnie. A lap 2017-ben is kikérte az adatokat, akkor 53 helyreigazítási perről adhatott számot.

Összehasonlításképpen közzétették a kormánypárti politikusok által támadott szerkesztőségek számát is, eszerint 2018-ban az index, a 444, az RTL Klub, az Átlátszó és az eredeti, azóta megszűnt Magyar Nemzet összesen 14 helyreigazítási pert vesztett el.