Matematika és magyar nyelv: az MTA dísztermében avatják a junior tehetséget


Életmód - 2016. március 2.
szerző: SH

peter

17 ezer gyermek közül, a Templeton program keretében választották ki azt a 320 tehetséget, akik kiválósága egyéni mentorálás mellett lesz tovább gondozva. Az ország legjobbjai között szerepel a siklósi Kormány Péter, a Kanizsai Dorottya Általános Iskola tanulója is.

Siklóson két akkreditált tehetségpont van, a Református és a Művészeti iskola. A Kanizsai Dorottya Általános Iskola egy évtizednyi komplex tehetséggondozásra alapozva 2015 szeptembere óta vesz részt a programban, mint regisztrált tehetségpont. Az intézményben a matematika, anyanyelvi és idegen nyelvi, természettudományos valamint sport és képzőművészeti kiválóságok számára tudnak programokat biztosítani. A tehetségek azonosítása mellett az intézményhez külső megkeresések is érkeznek, amik kapcsán nem egy esetben születtek együttműködések is.

A Templeton országos szinten is egyedülálló, hiszen még sosem volt ilyen komplex, ekkora, kognitív tehetségeket azonosító program – mondta Tolnai Ágnes. A program koordinátora hozzátette: a logikai készségekkel rendelkező tehetségek azonosítása sokkal nehezebb, mint például egy sportoló felismerése. A nívós tehetségazonosító programot olyan nevek fémjelzik, mint fő védnöke Dr. Csermely Péter professzor, vagy Polgár Éva és Dr. Gyarmathy Éva.

A teszt első, szintén többkörös fordulója után az első kétezer gyermek bekerült a Templeton Tehetséggondozó Programjába. A Kanizsai diákjai között az ötödikes Képíró Árpád Zsoltot, a hetedikes Nagyváradi Mátyást és a legfelsőbb évfolyamos Csontos Rékát emelték ki.

A hatodikos Kormány Péter a magyar nyelv és a matematika területén teljesít figyelemre méltóan, tehetségével – a kreativitást és motivációt mérő tesztek után – az egyéni felméréseken is kitűnt, bekerülve a legjobb 320 közé. Pétert március 12-én a Magyar Tudományos Akadémia Dísztermében avatják templeton juniorrá.

A két korosztály – 10-19 és 20-29 évesek – közül az első csoportba mintegy 200 gyermek került be, akik egyéni, személyre szabott mentorálást is kapnak a következő egy évben.

Péter az anyanyelv és a matematika terén tűnik ki, a kettő összefüggése az, ami őt igazán érdekli. Elképzelhető az is, hogy valamely generatív nyelvészei irányba indul – mondja Tolnai Ágnes, hozzátéve, mindezek gondozását a programban igazítják hozzá.