2020. július 10, péntek

Megtévesztette a fogyasztóit, több százmilliós bírságot kapott a Magyar Telekom


Itthon - 2020. január 28.
szerző: SH

telekom

Két éve februárban és márciusban a Most generáció kampányával tévesztette meg a vásárlókat a Magyar Telekom, mivel a maximális sebesség kifejezéssel azt sugallta, hogy a fogyasztóknak valóban a lehető legnagyobb sebességet biztosítja hálózatán. Az igazság ezzel szemben az, hogy azt valójában csak egy szűkebb előfizetői kör érhette el.

A Gazdasági Versenyhivatal szerint a fogyasztók valóban elhihették, hogy a Magyar Telekom a lehetséges leggyorsabb internetezést ígéri nekik, ezért 350 millió forintra bírságolta a céget.

A Telekomnak viszont mégsem kell a teljes bírságot kifizetnie, amennyiben kompenzálja a potenciálisan érintett előfizetőket. A vállalat bele is ment, hogy a kampány időszakában, valamint az azt követő két hónapban határozott időtartamú szerződéssel hűségnyilatkozatot aláíró ügyfelek szerződéseit határozatlan időtartamúra módosítja, az érintett mobilnet előfizetőinek pedig 3 gigabyte extra adatmennyiséget is ad. A hűségidősök sokat nem nyertek, ugyanis épp két éve verték át őket.