Postaládákban a helyi adók értesítői, de az elektronikus ügyintézés is fontos


Helyi hírek - 2018. szeptember 7.
szerző: SH

postarajzsik

Siklós Város Önkormányzati Adóhatósága augusztus második hetében megkezdte a helyi iparűzési adó értesítőinek postázását. A társas vállalkozások, nonprofit szervezetek már július végén elektronikus úton, hivatali kapun keresztül is megkapták az értesítőket.

Tekintettel azonban arra, hogy az adóhatóság tapasztalata alapján sokan még nem nézik heti rendszerességgel sem az elektronikus tárhelyüket és visszaérkeznek az adóhatósághoz kézbesítetlenül az iratok, ezért ebben az évben még a postás is kiviszi részükre az értesítő.

Az adóhatóság most arra hívja fel a vállalkozások figyelmét, hogy január elsejétől az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény kötelező elektronikus ügyintézést ír elő a gazdálkodó szervezetek, a végrehajtói irodák, a közjegyzői irodák, az ügyvédi irodák és az EVNY-ben szereplő egyéni vállalkozók számára. Ezért arra kérik az adózókat, hogy fokozott figyelmet fordítsanak elektronikus tárhelyükre – mint a cégkapu, ügyfélkapu – érkező dokumentumok letöltésére. Kommunális-, építmény- és telekadó, valamint a gépjárműadó vonatkozásában az év eleji értesítőkkel kerültek kipostázásra a második félévi csekkek, az adóhatóság szeptember 15-e előtt újabb csekkeket nem küld ki ezen adók tekintetében.

A második félévi adó befizetésének határideje szeptember 15. Kérdés esetén az adócsoport munkatársaihoz lehet fordulni ügyfélszolgálati időben a 72/579-534, 535, 536 telefonszámok egyikén, vagy személyesen a Siklós, Kossuth tér 1. szám alatt lévő irodában. Ügyfélfogadási idő hétfőn, kedden és szerdán 7:30 és 12 óra között, illetve szerda délután 13 és 17 óra között van.