A szakmai tanárképzés módszertanának konferenciáját tartották Harkányban
A harkányi Thermal Hotel adott otthont a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Kara által szervezett kétnapos konferenciának. A június 5-6. közötti rendezvényt a szakmai tanárképzés módszertani- és képzésfejlesztését feldolgozó projekt záróakkordjaként szervezték.
Magyarország négy nagy egyeteme, a soproni Nyugat-magyarországi Egyetem, a győri Széchenyi István Egyetem, a Budapesti Corvinus Egyetem és a Pécsi Tudományegyetem a tanárképzés megújítására illetve a pályán lévő tanárok továbbképzési rendszerének módszertani kimunkálására nyert pályázatot – mondta az Új Harkányi Híreknek Dr. Pais Ella Regina pszichológus. A PTE Pollack Mihály Műszaki és Informatikai Karának képviselője hozzátette: a TÁMOP pályázat révén megvalósuló projekt a végéhez közeledik, ennek megfelelően tartották Harkányban a zárókonferenciát.
A rendezvényen az egyetemek és a felhasználói oldalt képviselő iskolák igazgatói valamint az iskolarendszer fenntartója, a KLIK mellett részt vettek azok a tananyagfejlesztők és a kutatást végző személyek is, akik az elmúlt másfél évben a pályázattal összefüggő tevékenységet végezték.
A Pécsit Tudományegyetemen is napirenden van a szakképzés megújítása, ezért időszerű, hogy mellétegyük azt a fajta új tanárképzést, amely jobban megfelel a mai elvárásoknak – fogalmazott Dr. Pais Ella Regina, hozzátéve: a kutatások jelentős volumene a generációs kihívásokat érinti. Felnőtt egy tizenéves nemzedék, a Z generáció, akik nagyon mások, mint a velük együtt élő négy másik generáció. Okosak, tehetségesek, problémákban gondolkodók – de nincs tekintélytisztelet, motiválatlanok, nehezen kezelhetőek – összegezte a PTE pszichológusa a szülők véleményét is tükröző egyik kutatásuk megállapítását. Az érintőleges terület másik oldalát vizsgálva rámutatott: nagy problémának látják a gyermekek heti 32-38 órával való túlterhelését is, ami iskolatáskával félelmetesen nehéz.