Kihirdették a siklósi Tesco versenyének győztesét
Lezárult a Tesco Ön választ, mi segítünk pályázatának 14. fordulója. A siklósi üzletben leadott zsetonok alapján a helyi óvoda kezdeményezése nyerte el az első helynek járó támogatást.
Az áruházlánc idén többek között a kreativitás és tanulási képességek fejlesztését segítő tanulási tér kialakítását, utazó planetárium megvalósítását, iskolások részvételével zajló melegházi gazdálkodási programot, valamint hátrányos helyzetű diákoknak szóló húsvéti kézműves-foglalkozásokat is támogat Baranya megyében.
A 14. fordulóban 59 körzetből érkeztek pályázatok az oktatást, képesség-fejlesztést támogató, egészséges életmódra ösztönző, valamint környezetvédő és -szépítő kezdeményezések kategóriában, melyek közül az Effekteam Egyesület független szakértői választották ki azokat, amelyek továbbjutottak a szavazási szakaszba. Körzetenként a legtöbb szavazatot összegyűjtőket 400 ezer, a második legtöbb zsetonnal rendelkezőket 200 ezer, a harmadik helyezetteket 100 ezer forintos támogatással díjazza a Tesco, míg a különdíjasokat pályázatonként további 365 ezer forinttal jutalmazza.
A helyi áruházban a Siklósi Dózsa György Úti Óvoda Gyerekeiért Alapítvány HomokVÁR című projektje nyert egy kémesi alapítvány figyelemfelhívó, programokat felsorakoztató projektje és egy roma gyerekek életkörülményét javító egyesület előtt, mely bemutatkozásából nem derült ki, hogy hova valósi vagy mit szeretnének tenni.
Rendkívül örülünk a lehetőségnek, mellyel az óvoda udvarán egy olyan tanulási teret hozunk létre, ami a gyerekek örömére taktilis és kinesztetikus észlelésük, kreativitásuk fejlesztésére, tanulási képességeik alapozására szolgál. Egy varázslatos közeget álmodtunk meg, ahol felnőtt és gyermek is megtapasztalhatja a játék pozitív hatásait, egy, a szociális készségek, a fantázia és a finommotorika fejlődését segítő, inspiráló környezetben – mondta lapunknak Fromberger Gáborné, az intézmény vezetője.
Az Ön választ, mi segítünk 14. fordulójában országosan közel 2 millió zsetonnal szavaztak a Tesco vásárlói, a vállalat pedig mintegy 42 millió forinttal támogat 173 nyertes projektet. Baranya megyében 10 pályázatra voksolhattak a vásárlók január 15. és február 11. között, a legtöbb zsetont pedig a pécsi Tesco hipermarket vásárlói dobták be.
A helyi szervezetek a pályázat aktuális fordulójában idén is változatos, kreatív pályázatokkal küzdöttek a vásárlók voksaiért, így a Tesco támogatásának köszönhetően például iskolai és óvodai környezetfejlesztés, a hátrányos helyzetű diákokat bevonó, hagyományőrző kézműves-tevékenység, a fogyatékossággal élők integrációját előmozdító kalandjátékok, a finommotorika fejlődését segítő, inspiráló tanulási tér, valamint a környezet megóvására figyelmet irányító programsorozat is megvalósulhat a régióban.
Rendkívüli öröm, hogy vásárlóink évek óta aktívan kiveszik a részüket a támogatások elosztásáról döntő szavazásban, amit a 14. fordulóban a gyűjtőpontokon leadott 1.918.961 darab zseton is alátámaszt – mondta Hevesi Nóra. Büszke vagyok rá, hogy évek óta olyan projektek megvalósulását segíthetjük pénzügyi forrással, amelyek nem csupán a pályázó szervezetek, hanem a tágabb környezetben lakók számára is fontosak és hasznosak. A program indulása óta összesen több mint fél milliárd forintot fordítottunk arra, hogy a helyi közösségek valóra válthassák fejlesztési elképzeléseiket. A mostani kezdeményezések 50 százaléka a gyermekek, 19 százaléka a családok, 11 százaléka pedig a helyben élő teljes közösség, illetve a hátrányos helyzetűek érdekeit szolgálja, ami jól példázza, milyen sokszínű a közösségi élet hazánkban – tette hozzá a Tesco Magyarország kommunikációs vezetője.