2021. július 25. vasárnap

Megtudtuk, miért gyulladhatnak ki az autók a melegben – lehet, hogy az ön kocsija is érintett?


Tech/Tud - 2021. június 19.
szerző: SH

Kis törődéssel megelőzhetőek az autóban felcsapó lángok
Kis törődéssel megelőzhetőek az autóban felcsapó lángok

A nyári idő beköszöntével megszaporodnak az olyan esetek, amikor látszólag jó állapotban lévő autók menet közben egyszer csak lángra kapnak. Mivel a jelenség az Álmoskönyv szerint is rosszat jelent, szakértőkhöz fordultunk, hogy megtudjuk, mi ennek az oka.

Mint dr. Sárkány Sándor tűzoltó alezredes elmondta, a hozzájuk befutó hasonló riasztások többségében két okra vezethetőek vissza. A jármű elektromos hálózatának zárlata, egyéb meghibásodása mellett az üzemanyagrendszer hibája a jellemző ok.

A Baranya Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője ismertette, a forró részekre csöppenő üzemanyag, vagy az olajos lerakódás könnyen meggyullad. Kiemelte a járművek rendszeres karbantartását, átvizsgálását, mely során jó eséllyel felismerhetőek a hibák, megelőzhetőek az ebből fakadó tűzesetek.

Mint megjegyezte, a járművekben célszerű porral oltót tartani, ami az elektromos jellegű és az olaj táplálta tüzet is oltja. Ha megtörténik a baj, a járművet el kell hagyni, hiszen az élet védelme az elsődleges, de lélekjelenlét és a füst, tűz mértékének függvényében az áramtalanítás és az elsődleges tűzoltási feladatok elvégzése is szóba kerülhet a segélyhívó tárcsázása mellett.

Mint a katasztrófavédelem összesítéseiből kiderül, a térségben legutóbb Harkány határában kapott lángra egy teherautó, igaz, melynek oka nem műszaki hibára, hanem a rakományra – méhészeti berendezések mellett egy füstölőt szállított – vezethető vissza. Korábban szintén Harkányban egy motor gyulladt fel; tankolás után üzemanyag került a forró blokkra.

Siklóson legutóbb áprilisban csaptak fel a lángok autóban, az Aldi parkolójában egy Golf motortere égett ki.

Az országos médiában egy buszról adtunk hírt, mely a héten borult lángba az M7-esen. Fenti esetekben nem sérült meg senki.